Groep 1-2 / De kinderboerderij
O jee, moeder schaap was vanmorgen een lammetje kwijt! Het lammetje was in het weiland aan de andere kant van de sloot. Hoe konden wij moederschap helpen om het lammetje weer bij haar te krijgen? De kinderen bedachten dat er een brug moest komen. Uiteindelijk ook met hekjes aan de zijkant zodat het lammetje niet in de sloot kon vallen. Wat hebben ze hard gewerkt en creatieve plannetjes bedacht
Groep 8 / Industriële revolutie
We zijn met O&O gestart met de Industriële Revolutie, 1850-1910.
De kinderen hebben ervaren hoe het is om te werken in een fabriek wat zijn de ervaringen, stel je voor dat je elke dag hetzelfde zoumoeten doen? De vragenmuur is gevuld. We hebben gekeken naar de labels in onze kleding, waar komt jouw kledingstuk vandaan? Dit hebben we op de wereldkaart in de klas gemarkeerd. Veel kleding wordt in Azië gemaakt. Topografie is daarom ook een belangrijk onderdeel van ons circuit gericht op Azië en bij het maken van de werkbladen gebruiken we de Atlas. Ook Vincent van Gogh leefde in deze tijd. Hier hebben we afgelopen week teksten over gelezen en gehoord en samenvattingen van gemaakt. Komende week staan zijn schilderijen centraal en hopen we zelfs wat moois te kunnen maken in zijn stijl.